´t Knekelveldje (the boneyard)

I’m fighting a cold for the last two weeks. It’s the right nostril that gives me troubles. The wind, now and then a cold sea breeze, came from the right. The right nostril functioned as a wind catcher. No, this is not funny. At the end it started to hurt pretty bad. I had to plug in some napkins to stop the turbulence. My entire forehead was sore, no joke. Anyway, the big time sufferance is history, because after 3000 k’s desert misery I’ve reached the mountains, thank you Lord!

I’ve met some interesting people on my way to Puquio, a little mountain village in the Andes were I’m based at the moment. All of them were dead. I found them in the cemetery of Chauchilla near Nasca. From the Pan American you take a 7 k long dirt road in land to get at Chauchilla. I had no guide but what I know about the place is that Nasca Indians were buried there 1500 years ago, mummified and all. Archeologists reconstructed some of the Indian graves. There’s where I took this pictures. I don’t practice portrait photography too much but these guys were willing to pose. In fifteen minutes I was done. I don’t care too much about old stuff, I live very much in the moment. I saddled the Guzzi and drove off to Puquio, but stopped after half a mile. I saw that I was practically surrounded by human remains. I walked into the field and saw all this sadness. Chauchilla must be an enormous graveyard; wherever I looked I saw these bleached bones, sculls, more sculls, hair, like if these Indians were taking a sunbath. In fact the sacred place I examined was completely destroyed. The holes in the field pointed out the looted graves. All those people were all over the place. Could be your grandmother lying there. Can you imagine that? I think this is a case for Amnesty International.

(Nou niet denken dat ik me ineens druk ga lopen maken over een paar botten. Ik was al een tijdje op zoek naar een schedel, vraag me alleen niet waarom. Ik hoorde van die begraafplaats, dat het zo’n puinhoop was. Dat viel dus aanvankelijk mee, totdat je op eigen initiatief eens een wandeling gaat maken over het zonovergoten knekelveldje. Ik was dolgelukkig – de schedels waren niet te tellen. Een beetje zielig is het natuurlijk wel voor al die botjes die maar geen rust vinden. Stel je voor dat ik op een dag naar het graf van mijn moeder ga en zie dat een Peruaanse motorrijder fotos van Ma’s schedel loopt te maken – nee, niet netjes. Ik heb de Nasca’s uiteindelijk om vergiffenis gevraagd. Ze zeiden dit te overwegen)

About the Guzzi; she pulled me through the desert. She runs beautiful, doesn’t she, and that after two years of torture? I had to work a little on the bike. I did that at Ica, The mufflers needed to be welded. The connection was worse than Dutch gatenkaas. The guy renewed the connection. In Holland they probably would have advised me to buy new mufflers. I paid less than ten bucks. I also changed the oil. Last time I did that was in Quito. There’s no oil filter inside. Every 3000 k’s she gets new oil. The Guzzi really likes that. It’s like buying a flower for your sweetheart. Mine is a Guzzi, just a machine. I need some knull ruffs.

I know that your time is limited, but just one more thing. I would like to thank a guy, Jordan from Australia. I met him together with his mate Adam, at the Flying Dog Hostal in Lima. Jordan had this Ipod loaded with heaps of good music, more than 15000 songs. When those Colombians stole my computer in Quito I lost all my music. I downloaded 1500 songs from Jordan’s Ipod. Stones, Beatles, Neil Young, Counting Crows, B52’s, Bowie, Fleetwood Max, Lamb, Marvin Gaye, Bela Fleck, Eskimo Joe, Beck, you no name it, I’ve got it. Thanks again buddy. Pretty fucking awesome. We played table football until early in the mornings, heaps of fun. This guy really made me laugh, and if you see the pictures you probably understand why. Aussieland rules the waves. I didn’t see much of Lima. Got sick (nose) and hardly took pictures and the ones I took I lost. Stayed in Miraflores a tourist zone at the Flying Dog Hostal (liked it there). I’ve only got two Lima pictures. It looks like California.

Promote Paul: Mail to a friend | Post to del.icio.us | Digg! | Translate Dutch to English

  1. Lekker knokenveldje! Waar zijn de levenden?

    According to guus vd akker – 01:03 (op 20 Mei ’07)
  2. Pernil alto pic is weer topklasse. Frapant dat ze het haar op die schedels binden…..

    According to Surfroy – 09:21 (op 20 Mei ’07)
  3. Paul En the Guz uiteraard.Kunnen we nog om Hem heen.Houd zich inderdaad zeer kranig en onderdanig.Mijn complimenten voor de fiets.
    Foto’s zijn dit keer een beetje minder levendig.Wel het haar er nog opbinden en ik het er maar afscheren(rare jongens die peruaanen)
    Ga je goed vent,arilaverda….

    According to Kees – 21:02 (op 20 Mei ’07)
  4. Zo das lekker wakker worden Paulus, zie toch liever een serie met 101 plus 1 Peruanen in levende lijve. En Bep je ziet het ook daar hebben ze een soort van wegewacht, de mannen daar doen echt goed werk,en als het echt een probleem word, wordt er een vanuit NL een ingevlogen.
    Rustig aan Man

    According to Harry – 07:14 (op 21 Mei ’07)
  5. Cuscooo! Heb me vandaag bijna te pletter gereden. Haalde een vrachtwagen in. Eenmaal langszij sloeg hij af. Zie dat ik lekker voor de kat zijn kut bezig ben. Mazzel.

    According to Paul – 03:31 (op 22 Mei ’07)
  6. Bijna is niet helemaal Paul komop zeg we maken allemaal wel eens wat mee in ons leven tssssss….als ik elke keer moet gaan vermelden wanneer ik bijna geplet ben door een Landcruiser.

    Maar inderdaad is het hier verdraait stil (aan de overkant). Las laatst op oliepeil een omschrijving van Paulus de Peiler dat jouw schrijfwerk varieert van het ruige reisbikkelwerk tot poesiealbumromantiek whaaaahahahaaa geweldig, vooral dat laatste – zelf verzonnen?

    According to Surfroy – 07:06 (op 22 Mei ’07)
  7. Hai Paul! Wat jij doet is al jaren mijn droom, van noord naar zuid op de motor! Zou graag je site verder uitdiepen maar vertrek eind deze week zelf naar Peru! (helaas niet voor een motortocht maar een mens kan niet alles hebben) Hoe lang zit je daar nog??

    grtz, Carla

    According to Carla – 10:03 (op 22 Mei ’07)
  8. Wat die vrachtwagen betreft, ik ben nog nooit zo close geweest. Gelukkig is een Guzzi voorzien van goede remmen. Was een inktzwarte dag voor de rest. Motor is slecht. Maar vandaag is weer een andere dag. Heb lekker gegeten en dat is ook belangrijk.

    According to Paul – 19:32 (op 22 Mei ’07)
  9. Eten is ook heel belangrijk.En heel blijven.En de Guzzi heelhouden.En filmen met leuke verhalen.Je hebt het druk Paul.
    Kijk je wel een beetje uit.Vrachtwagens in Peru zijn niet gemaakt om voor jou aan de kant te gaan,dat blijkt.
    Hou je haaks Gozer…..

    According to Kees – 21:23 (op 22 Mei ’07)
  10. Even snel een vraagje aan wat Guzzi-kenners: hoeveel olie gaat ook weer in de voorvork en wat voor olie kan ik gebruiken, gewoon 20/50? Voor de rest laadt de accu niet meer bij. Dacht even dat het de koolstofborsteltjes waren (was eerder het geval), niet dus. Die getande snaar voorin is compleet versleten. Al de tanden zijn verdwenen. Raar, in Quito was hij nog in blakende staat. En waar blijven de restanten, verdwijnen toch niet in het blok ofzo en waarom is het ineens zo snel met het snaartje afgelopen? Wat voor snaar kan ik gebruiken, want ik heb niet het idee dat ze hier als warme broodjes over de toonbank gaan? Gisteren met een compleet lege accu en in het donker, dus zonder licht, in Cusco gearriveerd. Motor gaf voor het hostal de geest. Zoals eerder gezegd, een Guzzi brengt je altijd thuis en ze heeft gisteren ook nog mijn leven gered. Ik heb morgen een afspraak met een monteur dus als een van jullie snel kan reageren, graag. Dank alvast.

    According to Paul – 22:54 (op 22 Mei ’07)
  11. voor wat betreft je voorvork staat het allemaal hier http://www.guzzi-west.com/techniek/voorv..

    Dat je accu niet oplaadt kan aan je dynamo liggen, maar vertel eerst eens wat die snaar aandrijft! Kan mij voor stellen dat die snaar je dynamo aandrijft, dus zonder snaar wordt er niet meer opgeladen, lijkt me logisch.

    According to brun – 00:38 (op 23 Mei ’07)
  12. Jordie rules! He’s the man to get music from that’s for sure!
    -Doc

    According to Doc M’neal – 01:45 (op 23 Mei ’07)
  13. Paul,
    Laatst hebben we er 300 cc ingedaan, Ted gaf ook het advies om een mengsel van carter olie en vork olie te gebruiken, bel hem straks nog even.
    en volgens is die snaar voor de dynamo, hadden ze toen al tandriem snaartjes?
    Lator

    According to harry – 07:20 (op 23 Mei ’07)
  14. Paul,

    How you doin buddy its your Flying Dog room mate Steve. Im home now its shit – I’m just reminding you not to forget about Vivian’s!!!!

    According to Steve – 14:21 (op 23 Mei ’07)
  15. Heh Paul, you’re right, looks for all the world like PCH between Santa Monica and Pacific Palisades on the way to our house 🙂

    According to robbie – 14:34 (op 23 Mei ’07)
  16. Ben weer terug uit Taiwan en Thailand (over fucking toerist bestemmingen gesproken, tah), net op tijd om je misschien iets wijzer te maken over die V-snaar. Allereerst, of er tanden zitten op die snaar is niet van belang, want die dingen worden niet werkelijk gebruikt. De overbenging van kracht gebeurt door de zijkanten, niet de eventuele tanden. Desondanks, als je zeker weet dat ze er eerst wel op zaten (die tanden) en nu niet, dan kan er iets raars zijn gebeurd. Maar dan zou je normaal gesproken ook flink wat barsten en scheurtjes in het rubber moeten zien. Is dat zo? In ieder egval is deze snaar niks speciaals, als ze in Peru net zo veel distributores Automotriz (of hoe heten al die autoonderdelen shops daar) hebben als in Equador dan zou je op elke hoekj van de straat haast zo’n snaar moeten kunnen kopen.
    Maar eerst: zie je echt dat de dynamo niet wordt meegenomen door de snaar? Als dat zo is, kan het dan zijn dat de snaar te slap staat? Je kan de spanning opvoeren door wat van de shimplaatjes weg te halen die op/in de onderste pulleyrol (ik bedoel dat ding dat de Vsnaar aandrijft op de krukas) zitten. Die pulleyrol bestaat uit twee losse delen met daartussen een pak shims. Met het weghalen of aanbrenegn van de shims varieer je de V-snaar spanning. Helpt dit gebrabbel je wat?

    Om terug te komen op de prangende vraag de je stelde – waarom zuidamerikaanse mannen niet kaal worden: beats me. Hoog testosteron hangt samen met kaalheid, zou het betekenen dat deze heren een gebrek aan mannelijkheid compenseren met macho gedrag? (En hoe staat het dan met de europeanen zoals jij en ikzelf die er wel de leeftijd voor hebben maar ook niet kaal willen worden? Sommige vragen wil je niet beantwoord hebben)

    According to Carel – 16:50 (op 27 Mei ’07)
  17. Paul geen tanden op de snaar zou veroorzaakt kunnen zijn dat de poelie van je dynamo vast zat en de tanden van de snaar over de stilstaande tanden van de polie zijn gaan lopen en er af gingen ! Als de poelie vast zit is dat ook natuurlijk je oplaad probleem van de accu ! Echter ik neem aan dat je al het een ander uitgevonden hebt .Ben net terug van Sicely ,zat tussen de Mafia in Corleone .Jongen dat zag er goed uit daar ,oude mannetjes op een stoel voor het huis in het zwart en dan de jongere ook in het zwart en dat staat daar maar ! Het deed me denken aan de Godfather met Al Puccini !! Goed dat je rijdt en naar beneden met die Guzzi richting Vuurland!!!!
    Guus Bierman

    According to Guus Bierman – 16:04 (op 30 Mei ’07)

Share This:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *