Fitzgeraldo II (2)

I just had lunch and enjoyed some miles of asphalt roads when I drove into this tunnel. There was no light, just (sometimes) knee-deep pools of water and the sound of dripping water. I thought that this 2-mile long tunnel was a hell whole and started to get worried. Yeah, it was a bit spooky and I softly cried for my mother. She told me not to worry. You see, when I’m in trouble help always is underway, which is so true. The funny thing is that most of the time help comes within five or ten minutes, but not this time. I thought I had a better chance at the edge. The middle part of the tunnel was full of water. Sometimes deep, sometimes shallow. Don’t forget that the bike is fully loaded and weighs with me 400 k’s, 800 pounds. And my bike is low and gets stuck easily. So I chose for the edge. Wrong: quicksand, silence, darkness, cold, wet, tears. I think I stood there half an hour or so, watching the darkness. The bike sank to his axle in the mud. I just had a small lamp to see what was going on. Eventually I pulled the bike out myself. And just when I was about to set off this Toyota guy showed up and I was surrounded by bright light. I truly was relieved when I saw the end of the tunnel. The light was so clear.

Pues part two of this early Monday morning ride. Boy did we have fun. The Guzzi and I don’t mind bad roads, as long as we know that they are bad. Then we are prepared. For the newcomers, the road from Macas to Riobamba is actually non existing. It’s a tough climb on a stone road. I go through the national park of Sangay. The Guzzi and I started at an altitude of 900 meters and had to climb to 3500 meters to cross this Andes mountain-ridge. The Cayambe volcano was a walk around the park compared with this. The bike is very old and not built for these circumstances. But I know now that my Guzzi can climb every, including the Mount Everest if he was around, no lie. The only problem is the ground clearance and the suspension (front). Left fork lost all the oil, I guess. Happy travels in 2007.

Promote Paul: Mail to a friend | Post to del.icio.us | Digg! | Translate Dutch to English

  1. Werkt allemaal niet zie ik. Ben te moe. Morgen maar weer eens proberen. Wel grappig filmpje. Ciao.

    According to Paul – 04:31 (op 22 December ’06)
  2. Word overigens niet graag voor sukkel uitgemaakt. Het afgelopen jaar was ik de sukkel in NL met als resultaat dat mijn reisgeld is gesloopt en ik nu mijn hand moet ophouden, waarvoor ik me schaam. Sukkel werkt als een rode lap en vergalt mijn dag.

    According to Paul – 04:34 (op 22 December ’06)
  3. OK, the vidoes are a little crude, and some would say too much weight on an old bike, but this is raw adventure doing things most only dream of, and many would fail in their attempt before they left home simply for the fact they had prepared too much! Your on one of my favourite bikes. It sounds good. True adventure – keep at it mate! Just do it (but go easy on the risks!)

    According to Derek – 11:26 (op 22 December ’06)
  4. Ik kijk uit naar het filmpje.
    Wat betreft die lekkende voorvork: niet zo’n probleem, doet niet veel op de toch al matige wegligging, maar je moet er misschien niet al te lang mee door rijden. Zonder smering gaat op een gegeven moment je voorvorkpoot (binnenpoot en voeringen) eraan, zeker op dit soort wegen, en dat wil je niet. Die onderdelen moeten vast van ver komen. Gelukkig lijkt het soms alsof je bakken olie verliest, terwijl er toch nog wel wat olie in de vork blijft hangen voor de meest noodzakelijke smering. Kortom, ‘t is slim om zo snel mogelijk even de voorvorkkeering te laten vervangen. Of anders er nog even wat olie bij te gooien (maar niet te veel) om de zaak niet kapot te rijden. Maar dat had je ongetwijfeld zelf ook al bedacht.

    According to Carel – 11:34 (op 22 December ’06)
  5. WOW
    Can you imagine…
    One meter snow on the roads, no possibility to ride.. but hundreds motorcyclist start their engines inside the garage… senseless… but this will happen soon if you do not stop… 😉
    Thank you !
    Keep sailing 😉 / All the best for 2007.

    According to Roger – 12:08 (op 22 December ’06)
  6. Another nice movie, Paul. Remembers me of the old Mandello tunnels with no striping, bends and bad roads. It is a pity they fixed it there.
    Nice surprise when you came out of the tunnel, they reconstructured the bridge just a few meters alongside the old road.
    I imagine that you are instantly awake at that moment ?
    Fred

    According to Fred – 21:51 (op 22 December ’06)
  7. Hoi,
    Alweer een geweldig verslag en weer in een ademteug gelezen.
    Wens je alvast een fijne kerst en een Safe en goed 2007 !
    Hanne4u

    According to Hanne4u – 09:46 (op 23 December ’06)
  8. Yo Pauli,

    Nou, nou, nou waar zit je nou weer?
    Het lijkt wel op een ‘kruistocht in een spijkerbroek’ welke binnenkort in de bios verschijnt. Alleen het berenvel en de knots, ontbreekt nog op je filmpjes! Ik wens je voor de komende kerstdagen weer een warm en zacht vrouwenlichaam toe, met heerlijke spijzen uit de directe omgeving. Dit heb je volgens mij wel weer eens nodig. Maar ‘respect’! Voor wat, hoort wat! (Zeggen ‘ze’).
    Hierbij mijn beste wensen en succes met alle ‘wonderbaarlijke-ontmoetingen’ komende tijd en nieuwe jaar!

    Met groet,

    Maurice

    According to mvanbakel – 15:27 (op 24 December ’06)

Share This:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *