Stuck!

Hi guys. Ja ik kan me geen vin meer verroeren. De motor geeft geen kik meer en ik zit in de middle of nowhere. Ik ben in Coldfoot, na een zeer zware rit een dag of vier geleden. De Super Guzzi is niet zo super op het moment. Als een Guzzi specialist meeleest het volgende: waarschijnlijk is de onsteking van slag, want ik krijg een hoop vlammen uit de carburateur. Maar helaas: geen Guzzi-monteur in de buurt. Hoe krijg je de onsteking weer op tijd? In feite functioneert alles naar behoren. De motor heeft een vonk, benzine genoeg en voor de rest geen rare dingen. IK heb serieus hulp nodig. Het is hier de wildernis. Heb beren, wolven, mouse en weet ik wat gezien. Zelfs goud gevonden. Maar de motor doet ’t maar niet: HELP. Groet,

Paul

Promote Paul: Mail to a friend | Post to del.icio.us | Digg! | Translate Dutch to English

  1. paul,
    Kan je helaas wat dit betreft niet helpen,wil je wel alle geluk van de wereld toewensen dat iemand raad weet en dat alles weer normaal gaat functioneren.Heb je wel onderdak o f zit je in je tentje?liefs Mir

    According to Mir – 07:24 (op 20 Mei ’05)
  2. Hey bro, Ik zal effe wat mensen wakker maken en vragen of ze je willen helpen

    According to Peter – 08:18 (op 20 Mei ’05)
  3. Hoi Paul
    Je pikt de plaatsen wel uit,Laatste cafe richting noord en bekend van de laagste temperatuur ooit gemeten in de USA.In 1971 was het daar 61 graden onder nul,dat lijkt mij koud genoeg om er nooit heen te gaan.Het is hier 9.00 uur,jij slaapt nog.Ik zal Supertedjemotortoer nog wel even bellen en jou vanavond nog mailen.Vertel dan ook meer over je goudvondst.
    Je locatie,hier op je site is ook in de war,kan je dat zelf regelen?
    Paulus ik groet jou….Kees

    According to Kees – 09:13 (op 20 Mei ’05)
  4. Paul, als je nu een gratis account neemt bij msn kan je chatten. Aangezien je geen gsm hebt kan je online je problemen met een ander bespreken zonder hiervoor gigantische telefoontarieven te moeten betalen. http://www.msn.com : account aanmaken met je email adres en alles is gereed.

    According to peter – 09:40 (op 20 Mei ’05)
  5. Paul,
    probeer je contactpuntafstand op 0,4 mm. af te stellen, controleer vervolgens de condensator en bobine aansluitingen en het vlotterniveau van de carburateurs. Wij of dat je ontsteking te laat staat of het mengsel is te arm….Probeer dat in ieder geval, succes vanuit MP Almere en we horen wel!

    According to Peter en Leo – 10:50 (op 20 Mei ’05)
  6. Heel veel sterkte hiermee, ik ga er van uit dat je haar weer snel aan t sputteren krijgt.
    Groet Freerk

    According to Freerk – 12:42 (op 20 Mei ’05)
  7. Godverdomme Paulus,
    ik schrik er van. Later zul je er smakelijk om lachen, maar dat telt nu niet. Houd je hoofd figuurlijk koel, jongen, hulp is onderweg! Met een schietgebed voor de Guzzi,
    Joost.

    According to Overzee – 14:14 (op 20 Mei ’05)
  8. paultje,

    gewoon je goud verkopen, ticket naar huis en vrijdag weer in de koe met een biertje!

    According to mark – 15:14 (op 20 Mei ’05)
  9. He bro, Als ze nu eens echt met advies komen, dan heb je daar wat aan. Ik doe eens een gooi. Waar het om gaat is dat de onsteekpuls gegeven moet worden als de zuiger in de hoogste stand staat (net een paar graden erna). je kan je onsteken zo draaien (dit is volgens mij echt draaien) om het moment van ontsteking te kunnen bepalen. Ik weet dit nog van mijn (en jou) laverda. wat je volgens mij moet doen is de zuiger in de hoogste stand zetten en kijken ok de bougie vonkt. deze kan je er uit halen om te kijken of deze vonkt. Hou er rekening mee dat het viertakt is. Elke twee slagen zal er een vonk gegeven worden. Dit is volgens mij de check. Ik weet alleen niet hoe jou ontsteking werkt en hoe deze regelbaar is, maar als je e.e.a. open maakt zie je waarschijnlijk dat je een ronde schijf 9waar de contactpuntjes en condesator opzit kan draaien. Hiermee verander je het aantal graden. hoop dat dit werkt

    According to Peter – 16:05 (op 20 Mei ’05)
  10. Hoi Paul,
    Verdelerkap eraf (waar de bougiekabels uitkomen, startknop, gaan de puntjes iets open of vrijwel nix (op het oog een millimeter)?
    Zo nee, is het fiber blokje niet ingevet geweest en versleten.
    Condensator kapot kan evt. ook.
    Stopte ie ineens of langzamerhand ?
    Nattigheid of niet ?
    Carbs losgetrild ?
    Een Guzzi laat je nooit definitief staan.
    Fred

    According to FredP – 16:22 (op 20 Mei ’05)
  11. Hé Paulus! Wat een mooie site, man. Helaas heb ik geen verstand van motoren. Gelukkig andere mensen wel, want ik begrijp van de meeste reacties maar de helft. Ik hoop dat je je probleem kan oplossen want anders moet je in Coldfoot blijven wonen als dopsgek. Je motor ziet er te gek uit. Jammer alleen dus dat ie het niet doet.
    Je zal op dit gebied vast nog wel wat te verduren krijgen.
    Grappig trouwens: een Cambodjaan zo vlak bij de Noordpool. Ik weet inmiddels redelijk wat over de Cambodjaanse geschiedenis en ik kan me voorstellen dat je nog liever op de Noordpool woont dan in het Cambodja van de Rode Khmer. Ik vond de Cambodjanen leuke mensen. Dan vergeet ik voor het gemak natuurlijk even dat ze 2 miljoen landgenoten de dood ingejaagd hebben. Soms heb je gewoon van die situaties dat je op grote schaal mensen moet doodknuppelen of laten verhongeren. Het kan de besten overkomen.
    In het Koetje is er weinig spannends gebeurd sinds je weg bent en dat zal voorlopig wel zo blijven, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Ik heb ook zomaar het idee dat je dat niet echt
    doet. Zeker gezien jouw huidige situatie als toekomstige dorpsgek van Coldfoot. Mail als je gesetteld bent even je adres en stamkroeg door, dan komen we met z’n allen een keertje langs
    in het immer gezellige Coldfoot!

    According to Tox – 17:51 (op 20 Mei ’05)
  12. Hoi Paul
    De reacties worden steeds ingewikkelder,maar je ontsteking zit aan de voorkant,daar kan je zien of hij op tijd staat.(de punten gaan open bij een merkteken en zuiger net voor hoogste stand)snap jij het nog?
    Kunnen we ook nog discreet communiceren?
    Ik hou je in het oog en hart.
    Groet…Kees

    According to Kees – 21:30 (op 20 Mei ’05)
  13. he paul je kan het tijdstip van ontsteken ook checken door een lampje op je puntjes aan te sluiten en dan moet je kunnen zien of ze ongeveer op top zuiger open gaan.neem een reservelampje,knoop een kant aan de plus en de andere kant aan de puntjes.Zet je motor op de bok in zn 4 (zonder bougies) en met kleine stootjes van je achterwiel draai je de motor net zolang tot het lampje uitgaat.
    dan moet de rotor naar de juiste cilinder wijzen en die zuiger moet je dan bovenin hebben(check voorzichtig met schroevendraaier)(en de kleppen staan dan dicht,bij twijfel onder je klepdeksel kijken)Klopt dit niet dan is er iets mis….
    Voor meer uitleg of trucjes mail me
    jerome.hunter@zonnet.nl

    According to jerome van eersel – 01:18 (op 21 Mei ’05)
  14. Von Paulus, nu je de locale omgeving waarschijnlijk wel gezien hebt, zul je wel weer verder willen. Ik zou je de volgende suggestie aan de hand willen doen: het lijkt me het moment om de Duc hier in te kratten en die kant op te sturen, zodat je de laatste 29.000 km probleemloos je weg kunt vervolgen.Ja ik weet wel hoe je aan je beestje hangt, maar af en toe is wijsheid geboden.Mijn raad is dat je nog een keer alle hierboven genoemde suggesties kunt doorwerken alvorens mijn raad op te volgen. Ik zal dan een boekje met Duc dealers in Alaska en zuidelijk daarvan verzorgen. Ik heb echter het gevoel dat dit alles niet nodig zal blijken en dat je je inmiddels weer hoog te paard in zuidelijke richting begeeft en dat de ontstekingsproblemen van tijdelijke aard zijn geweest. Wel effe stress he, ook hier aan het thuisfront waar uit wordt gekeken naar verdere belevenissen van GuzziGallore op weg van het hoge Noorden naar het diepe zuiden met alles wat daartussen ligt. Zet door, hou vol en immer kalm en waardig blijven, al mag je af en toe best eens flink in het nederlands vloeken. Groeten Alex.

    According to Alexander – 11:24 (op 21 Mei ’05)
  15. Hi Paul, just wondering how your trip is going. Let me know if you make any English reports.
    Matt

    According to Anchorage Matt – 00:35 (op 22 Juni ’05)

Share This:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *