Something else, the moment I thought that I was pretty damn cool cruising the old V7 through the Americas by myself I met my master. Ko is 67 years old and is traveling with his friend Cupi on an eighties Honda CX 500 with trailer from Buenos Aires to Alaska. They are already eight months in the saddle and plan to travel for years. They’ve been in Uruguay, Paraguay, Bolivia, Chili, Argentina and now Peru. They hardly speak Spanish but managed to stay out of trouble. ‘I don’t think we’re that special. We just do what we like. Still feel young, strong, so why not,’ Ko replied. No need to say that Ko and Cupi are Dutch. I mean you ain’t much if you ain’t Dutch, right?
Promote Paul: Mail to a friend | Post to del.icio.us | Digg! | Translate Dutch to English
Ko heeft me dus geholpen met het fixen van de Guzzi. Geweldige vent. We zagen elkaar zo’n beetje elke dag. Ko was mijn lichtpuntje in dit godvergeten toeristenoord dat de naam Cusco draagt. Voorbeeld: hoteleigenaar vroeg 5 dollar voor het opdweilen van mijn kots dat na al dat toiletbezoek niet meer dan wat riekend vocht was. Ik heb hem verteld dat ik de volgende keer mijn kots achter in zijn keel deponeer als-ie me ooit nog eens zo’n kunstje flikt. Toen piepte hij wel anders, de fluim. Overigens Luc om je Oliepeil-vraag te beantwoorden (Wat schuift zoiets?) geen ene FUCK.
Hee Guus Geluk, heb je weer mooi voor elkaar. Kus van je zus.
Paul:
I can help you with Guzzi stuff anytime you need it. You have to know I support completely with heart and soul what you are doing in your journey. WHen I can, I look in on your website. You are amazing. Keep going. I will do whatever i can to help you finish your travels. I have exhaust parts if you need them.
Whahahahahahaha!!!!!!!! Beetje gevoelige snaar geraakt ofzo?? Pijnlijk als iemand het gewoon hardop zegt he, tsja, niks aan te doen.
Ik ga nu eerst maar eens ff een paar dagen naar Sicilie, snoepreisje, vliegen uiteraard, da’s pas lui…….
Zet hm he Paul, met die noeste arbeid van je!!
Honda betekende toch:Hoge Onkosten Na Dure Aanschaf????
Valt dus wel mee.
Wel leuk dat je in Nederland een sukkel bent op zo’n koffiemolen en op wereldreis een held.!!
Blijven reizen mar Paul en filmen/schrijven.
Groet en kus…
Ben in het Adina-dorpje Santa Rosa na alweer zo´n betoverende rit door de Andes. Met recht noem je me een mazzelpik Sjaak. Hele dag lekker in zijn drie gereden. Vond ´t allemaal te betoverend om er met 230 doorheen te vlammen. Vind de Andes in Peru op zijn mooist. Je gaat er bijna van in God geloven. Vandaag twee keer flink gegeten, soep met een secundo (het vervolg op de soep, een warme maaltijd dus)en mijn hostal betaald. Voor de gein eens raden hoeveel me dat heeft gekost? Motor loopt als het Andes-zonnetje dat de hele dag mijn gezicht streelt. Ik groet u.
Heb je al alpaca gegeten? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat smaakt!
Weer zo’n prachtig voorbeeld van hoe die japanners denken, beter goed gejat dan zelf verzonnen. Zo’n CX is toch gewoon een gekopieerde Guz? Kijk eens goed naar het motorblok, tis bijna een exacte kopie ervan! Maar gelukkig zijn er mensen die net zoals ondergetekende van origineel houden.
Dan nog even over de Luc-Paul bergen vete. Jongens ik heb met beide ervaring (noem maar een Alpencol of ik ben er tegenop en er vanaf gewielrend) ik heb in NL nog een KTM GS300 staan, je wil niet weten hoe het is om zo’n ding aan te moeten trappen. Of wat denk je van een Duc aanduwen. Dus jongens ik zou een remise voor willen stellen, beide zijn in hun eigen soort zwaar vermoeiend!
Gelukkig…
Heb ik je nu gelukkig gemaakt? nou toch iets goeds gedaan vandaag 🙂
Moet je niet naar Sicilie? Van het weekend weer heerlijk aan de siciliaanse Limoen Grappa gezeten, lekker verfrissend uit het vriesvak in de 40+ graden. je wordt er wel dronken van.
Nu de Guz weer super loopt is Paul zeker niet meer te stoppen (om een update te uploaden), vamos a la Bolivia?
Tsjongejonge, wat weer een kritiek op die arme Honda CX. Als je boven de 60 bent en nog motor rijdt, dan kun je wat mij betreft al niet meer stuk – no matter op WAT voor fiets je rijdt – laat staan als je op die leeftijd ook nog de wereld rond tuft! Wat dan nog dat je het op een CX doet?
Afgezien van het feit dat ze foeilelijk zijn heeft het blok wel mooie en originele techniek aan boord. Wat meer is dan je van de meeste japanners kan zeggen. Ken uw klassiekers Surfboy! Zo’n CX blok heeft echt bijna niets gemeen met guzzi blokken afgezien van de V vorm en de richting waarin het blok staat. En dat de fiets een cardan heeft (als student zo’n fiets gehad, door de relatieve high tech is zo’n CX blok klote om aan te werken; in tegenstelling tot de tractortechniek in zo’n guzzi)
Helemaal mee eens Cerel, maar dus ook dat het blok qua vorm en richting aandrijving toch echt afgekeken is van de Guz, hebben ze ook met de H*nd@ VTR en Isuzuki TL geprobeert om een Duc na te bouwen………jammerlijk niet gelukt ondanks dat er mooie techniek inzit!
Hoezo Paul?Bijna in God geloven.
Het kan echt geen kwaad om als het motortje lekker loopt en het uitzicht adembenemend is, de omgeving alleen maar stilte is,je hersens even op nul staan om dan even een sprongetje te maken naar onze lieve Heer.
Je mag je gelukkig prijzen kerel.
Groet en ga je goed…
Bóliviaaaaaaaaaaa!
ha paulus, ben ik weer eens.net een kale goldwing 1000kz gekocht en het blok 100kg plus al op mn werkbankje gehad. helemaal top zo’n zware bak , lekker cruisen stuur wel een fototje.blijf genieten,proberen we hier ook.(ps zit bunny in the oven)
Wat natuurlijk wel de vraag opwerpt, Surfroy, of je wel iets af kan kijken van merken die zelf alles hebben afgekeken. Guzzi heeft godbetert z’n V vormige motorblok niet alleen maar afgekeken van een auto, het IS het motorblok van een auto! Althans, het blok dat ze in de V7 hebben gebruikt. Zelfs de ontstekingstoren komt van een auto. Daar is niks mis mee, het is zelfs prachtig – maar origineel?
Ach ze hebben het wel origineel in een motorrijwiel geplaatst, iets wat die Japanners niet konden bedenken blijkbaar!
En uit welke auto komt dat V7 blok dan?
Paul kom eens op met een reisverslag, nog even en we hebben het hier over auto’s……
En de vlindertjes dan?
‘We’ zijn al voorbij gereden aan de ‘Necyra duellonia’ (habitat in Peru).
Hopelijk dat we nieuwe ‘kansen’ hebben in Bolivia!
Vraag (of zoek maar eens) naar de ‘Callithea optima’.
Dan zien we tenminste weer eens kleur op onze ‘flat-panels’ en iets authentieks van het ‘platte-land’, referrerend aan de ‘Zilkenaren’ welke zo ontzettend trots zijn op de kleurenpracht van hun bollenvelden!
Ben benieuwd!
Groet,
Maurice
Ko en Co zijn mijn helden ! Maar ja, ben dan ook voorzitter van de Nederlandse CX club (www.hondacx500.nl). Ja, er zijn grote verschillen tussen de CX en de Guzzi. Ja, er zal ongetwijfeld door de Japanners met een schuin oog (lol) naar de Guzzi gekeken zijn. De CX werd overigens ook wel ‘poor man’s BMW’genoemd. Anyway, de CX is onverwoestbaar en begint een klassieker op zich te worden. En ze zijn erg behulpzaam, zo blijkt maar weer. Enige wat de CX misschien mist is die geweldige uitstraling en historie van de Guzzi.
Paul, heb je toevallig een e-mail adres van Ko ? Ik zou graag zijn verhaal op onze site willen hebben.
Hebben we het ineens over lengterichtingen, na-apen en auto’s, terwijl ik slechts een zeer bijzondere man en vrouw wilde voorstellen, Ko & Cupi. Afijn, nu dus in Bolivia. Heb twee jaar naar ‘t land uitgekeken. Ben nu in Copacabana net over de grens. Extreem chill hier en goedkoop God zij dank. Kan het nauwelijks geloven dat de Guzzi zo ver is gekomen, want het was een taaie en lange rit door Peru. Laatste twee weken op minimaal 3500 meter gereden. Laatste drie dagen boven de 4000 meter zelfs. Daar heb ik moeite mee, maar de Guzzi ook. Laatste overnachting was in ‘t stadje Juli. Guzzi kwam het dorp niet eens uit op eigen kracht. De straten waren te stijl en vanuit stilstand kwam de Guzzi niet meer vooruit, te weinig zuurstof net als ik. Moest naast de Guzzi lopen. Beiden totaal opgebrand de grens van Bolivia overgestoken. De Guzzi is nu dus in Bolivia, nogmaals kan ‘t nauwelijks geloven. Wat een beest van een fiets.