Linda, Onze Wereld, en de vlindertjes van Maurice

Wat een gelul: lensreflectie, ghosting. Iedereen gelooft in God. Niemand heeft Hem ooit gezien. Lever ik het onomstotelijke bewijs dat Ufo´s wel degelijk bestaan (als je goed kijkt, zie je dat de piloot naar me zwaait) krijg je dit soort onzin, puh. Waarom zie ik nu pas lensrefletie, en wat is die derde Ufo dan? Een uit koers geraakte frisbee? En waarom zie ik de volgende dag niks dan koplampen? Afijn, nog even een pdf-je van ons allerliefste Linda in OnzeWereld. En eindelijk kan ik Maurice eens wat vlinders laten zien. ´t Sterft er hier van. Vlinder een, vlinder twee, vlinders drie . Hm, staat toch nog een tikfout in het verhaaltje over Linda. Ik zeg ´t maar alvast anders beginnen jullie er weer over. Lensreflectie, ammehoela. Ik kan merken dat het kind in jullie mors- en morsdood is.

Oh, staat er wéér niks in dat Guzzi-krantje. Gasten hebben een hekel aan me. Heb ooit eens een Guzzi de grond ingeschreven, omdat die voorrem zo kloterig vertraagde. Was iets met een integraal remsysteem. Wist ik veel. Heb niet zo heel veel verstand van motorfietsen. Ik kan ze wel berijden als geen ander. I´m the driving God. En ik ben voor de duvel niet bang. Begonnen die gasten met ingezonden brieven in Motor Magazine (Leest dat blad!) toch een partij te blaten. Lachte me helemaal gek. Maar goed, steekt eindelijk eens een keer een Guzzi zijn nek ver boven het maaiveld uit, hoor en lees je er niks over. ´t Blaadje staat vol met reisverhalen van Schubbekutteveen naar de Vaalserberg met in de hoofdrol een tragisch V50je – ook nog eens bestuurd door een vrouw met een dikke reet – die beginnen met: ´Het hemelwater kwam met bakken naar beneden.´ Gevolgd door: ´Alwaar wij onze 21ste bakkie koffie nutigden in de vriendelijke ambiance van hotel Lik me Reet.´ Tja, daar kunnen eindeloze ritten door woestijnen op een 33-jarige V7 bestuurd door een piloot die van toeten noch blazen weet (maar wel héél en héél ver komt), vulkaanbeklimmingen, Che Guevara, Butch Cassidy & the Sundance Kid niet tegenop. Gisteren bijna een slang voor zijn kloterij gereden. Beest lag volkomen uitgestrekt op de weg een beetje weg te dutten. Kon hem/haar nog maar net ontwijken. Dat lees je allemaal niet in de Guzzi Poelier. Ik ken mijn plek. Maar toch, een gekwetst egootje? Enigszins. Ik beman al drie jaar in mijn eentje de marketingafdeling van Moto Guzzi. Een schouderklopje vanuit Mandello, een piepklein bedankje, een vriendelijk gebaar? Wel nee. Die wufte pooiers in Mandello en die van de Nimag (U begrijpt, de Nederlandse importeur) staan boven alles en iedereen. Hebben eigenlijk een hekel aan hun merk. Met gebogen hoofd sjokken ze elke ochtend naar de fabriek waar ze de rest van de dag wat aanklooien. Laat ze eens met een fatsoenlijke motorfiets op de markt komen. Nog altijd geen spoor van de MGS01. Een motormerk zonder fatsoenlijke sportfiets doet er niet toe, vind ik. En Joost Overzee ook. Hoe zou het met Joost in Frankrijk zijn? Afijn, die Jappen hebben het zeer goed in de gaten. Geven een wereldreiziger gratis een motorfiets mee, zorgen voor onderdelen en bouwen er na thuiskomst een mooi feestje omheen. Publiciteit gegarandeerd. Zelfs mijn 98-jarige grootmoeder viel het op. Ik ben gedoemd om in de marge te pielen. Ik bedoel als ik godbetert de Guzzi Poelier nog niet eens haal, dan is er toch iets aan de hand. Verkeerd merk gekozen, me dunkt. Maar ik houd zo van de V7. Kan er niets aan doen. Wel fijn om te weten dat de leukste Guzzi-rijders geregeld op mijn site komen. De rest krijgt wat mij betreft een cafeïne-vergiftiging. Zo, en nu nog even een paar woordjes voor mijn vrienden in de Verenigde Staten. Daar dragen ze me wél op handen. Ze noemen me daar de loopframe hero, vokomen terecht. PS Roxana, mijn allerliefste schat is terecht Peerke. Ze slaapt veel, zegt ze. PS (2), wat doet die google ad met dikke darmonsteking in Godsnaam op mijn site? Heb ik ooit een keer het woord ´scheet´ gebruikt ofzo? En ook nog eens met ´visualisaties´. Gadverdamme, wat een ranzige shit. Druk nog er nog eens op. Heb geld nodig.

Dit plukte ik nog even van het net: ´Know any Guzzi’s that have gone around the world?´ ´I know of a standard v7 that’s going all the way from north to south america (on dirt tracks) with a dutch journalist on its back. and that’s no bmw, it’s not an all road bike either, its just an old guzzi, that is mechanically revised to do the trip. the bike performs outstanding, the guy travels hunderds no thousands of miles in remote areas. if you can do that with an old v7 imagine what you can do with a new stelvio. If that’s possible….. going around the world is also possible. I’ve seen that program where Ewan Mc Gregor does his big trip from England to some country in Africa (the name slips my mind for the moment) that trip wasn’t so flawless either… several times the suspension failed, that old guzzi did something like it and it never failed.(oh yeah, the battery died once) So stop putting guzzi in a bad daylight, a bmw is also just another motorcycle with a bit more advertisingcapabilities to back it up and a better organised dealernet. (Hier maakt de vriendelijke schrijver een denkfout. Ze zitten gewoon te rukken op kantoor). put “guzzigalore” in google and you’ll see what i mean, you’ll be wanting a stelvio in no time.´ Dat jullie het weten, stelletje apen van de Nimag en die van Mandello.

Nobody believes that I’ve seen UFO’s. They call this ghosting, lensreflections – my ass. I proved that there is another life, I tell you. Anyway the Guzzi is holding up. But it’s a tough call. I keep hearing this sound. You can only hear it when the bike is hot. Yeah I know she’s ‘hot’. Can’t find another word, but you probably know what I mean. To be honest I don’t know what I’m hearing. It seems that it comes from the left side. or the right, or straight from belowe. Hell, do I know. I mechanic in Sucre told me not to worry, but I do a little. 3000 K’s to go and I have to back to Buenos Aires, so at least 6000. The Guzzi seems to be tired. No wonder. The roads in Bolivia were very rough, as you could see. Today I passed Mendoza and I´m near Neuquen (Klinkt als…). I chose for the direction of Cordoba because I heard that the road was in better condition there, but so boring. I promised the Guzzi to take it easy on her. We just want to arrive now. She can smell the stable. I wanted to travel 5 months in Argentina. If things continue like this we are in two days in Patagonia. Looking forward to that. It’s creepy hot down here. Hopefully next week I arrive at Ushuaia. But I try to go more South. There’s a place in Chili called Puerto Williams, a little more south than Ushuaia. The whole world goes to Ushuaia. Sounds a bit boring, like a tourist trap. From Puerto Williams I’ll try to find a goat trail all the way to the ocean. Where no Guzzi, I mean where no motorcycle ever has been. Hopefully I will be there in ten days. The Guzzi and I are both tired. 35 Months on the road now. It’s enough. I had the best time of my life the last three years. If I keep on cruising I loose contact with everything. I said bye bye too many times. Now I just want to go home. Wish us luck the last k´s, because I’m a little worried about the Guzzi. Thank you very much for your support guys. But still, it seems that the Guzzi and I are going to make it. I mean from the most northern part of this continent, to the most southern part. With an old Moto Guzzi V7 that never lets me down. Try this with a Beemer and you regret the day that you left your house for an adventure like this.

Promote Paul: Mail to a friend | Post to del.icio.us | Digg! | Translate Dutch to English

  1. Nee jongens en meisjes, gaat er toch echt niet in lensreflecties. Waarom staan die niet in het midden dan? En die derde, vertel me dat eens? En waarom wijken ze uit elkaar? Ik heb meer gezien dan koplmapen. Maar wat? Haal er eens een deskundige bij. Die Carel met al zijn titels en tierelantijnen is een wetenschapper van de koude grond, of hoe noem je zoiets tegenwoordig. En Vasil blowt gewoon teveel. Gaat je mind van naar de knoppen. Weet er alles van, haha. Heb al twee weken niks gerookt. Help!

    According to Paul – 05:16 (op 22 Maart ’08)
  2. NU geef je het zelf al aan Paul, het zijn de reflecties van de kouwe kalkoen die je gezien hebt, bedoel als je al 2 weken niet meer rookt.

    Kganu ffies wat waven rippen, staat een dikke 6 beaufort met een graadje of 30, WAHOO HANGLOOSE!

    According to Roy – 09:37 (op 22 Maart ’08)
  3. Hahaha, lekker aan het schoppen Paultje?? Heerlijk!!! Maar uh, nogmaals, geen reflexie in je lens hoor, niks vet, niks barndpunten of wat dan ook, gewoon spetters mijnheer en die waren er de volgende dag niet omdat het toen droog was. Keep dreaming. En dat heeft niks met koffie of kantoor te maken.
    Ik heb groot nieuws voor je, heb gister op een 998 gereden en trouwens ook op een 999. Best snel dingetje.
    Hoe heb je eigenlijk met contact met ‘de kont’, je hebt toch geen mobieltje? En heb je al in je nieuwe tent geslapen?
    Grtz

    According to Luc – 14:09 (op 22 Maart ’08)
  4. Paul !!!!
    How are you doing ? It’s been super rough here the last 3 months (i’ll tell you bout it when i see you) but things are looking up.
    I’m coming to Argentina !! To Buenos Aires !!! When will you be there and i’ll time my trip !

    When you’re done with your trip. Come visit us in San Francisco, the weather is juts starting to get nice !
    robbiekb@mac.com

    According to Robbie – 20:10 (op 22 Maart ’08)
  5. Luc op een 998/9? Zelf gereden of meegereden? Persoonlijk verkies ik de 998, maar dat komt door de roze bril die ik op heb omdat ik er zelf 1 bezit!!!!!! Maar het oer 916 model is natuurlijk niet en nooit meer te overtreffen, dat zie je wel aan de mislukte 999 serie en de nieuwste 1098, welke eigenlijk weer geheel terug grijpt op het 916 succes. Al hebben de 999/1098 wel een vriendelijkere geometrie voor de bestuurder, mijn filosofie, function follows form!

    According to Roy – 05:20 (op 23 Maart ’08)
  6. Slap zooitje weer hier. Ben er bijna. Mooi eindschot heeft die Guzzi, en ik ook. En o ja, kom niet terug. Doeg.

    According to Paul – 02:39 (op 24 Maart ’08)
  7. Paul, geef de meiden wat respijt, zitten vast ingesneeuwd en naarstig op zoek naar waar ze die paaseieren ook alweer verstopt hadden. Hier heeft dat geen zin buiten, zijn ze binnen 3/10 minuut gesmolten.

    Gisteren weer eens wezen spelen met de CRF, blijft een leuk spelletje, had een cam op mijn helm geplakt, waarvan akte! http://www.youtube.com/watch?v=8zBchQyt5..

    According to Roy – 06:42 (op 24 Maart ’08)
  8. Hai Paul,

    Volg je al een tijdje via het Net. Super trip ben je mee bezig.

    Dacht even dat je in Bolivia was ‘verdwaald’

    Heb regelmatig contact met Daan, en dat gaat oke daar.

    Groet Ad Wempe

    According to Ad Wempe – 14:38 (op 24 Maart ’08)
  9. Heya Paulus, nog in Cordoba? Welke route ga je naar beneden rijden? de 40? We zitten net even boven Bariloche aan de Chileense kant, tell me, we can have a meet and greet?

    According to Coen en Karin-Marijke – 15:26 (op 24 Maart ’08)
  10. Leuk Roy, mooie honda, zat mee te bewegen op mijn stoel, brengt meteen het gevoel terug van mijn honda cr250.
    Paul, ik heb wat aangeboord met mijn opmerking over de Poelier! top, zulke stukjes zijn altijd een plezier om te lezen.
    anyway, ben benieuwd naar de afwikkeling van je reis, zal je het halen, ga je weer terug, ga je echt daar settelen of blijft a’dam toch trekken en kom je weer naar dit veel te koude van regels vergeven kikkerlandje waar je niet eens zelf mag weten wanneer je je toko opengooit.
    De Guz blijft me echt vebazen, ze is vast heel erg aan je gehecht dat ze het nog steeds uithoudt.
    Loopframe hero, kijk dat is nou een geuzentitel die je achter op je jas kan zetten! Heb niks met amerikanen maar pakkende titels en namen zijn ze meester in.
    Stiekem hoop ik toch wel dat de Galore (al is het maar voor een keertje) nog naar a’dam komt, lijkt me echt geweldig om met een groep V7’s de Galore naar huis te begeleiden…maar voor mij heb je groot gelijk als je daar blijft, vliegbrevet halen? en vrachtjes heen en weer vliegen, klinkt als een B film en niet realistisch maar hé, dat klinkt een reis van noord naar zuid amerika op een antieke Guzzi ook niet en kijk eens terug. Als je morgen strandt blijf je voor mij toch een loopframe hero.
    Gaan Paul, en schrijven en plaatjes schieten.
    nico

    According to nico – 21:36 (op 24 Maart ’08)
  11. Hi guyes, blijft een slap zooitje. Ben je drie jaar bezig met een onmogelijke reis, ben je er bijna, laat iedereen het afweten. Het begint te dalen, allemaal. De Guzzi en ik zijn een bijzonder duo. Niemand doet dit ons na. Evenwel, beetje aanmoediging kan ik wel gebruiken, want de laatste dagen waren loodzwaar. Bij gebrek aan geld maar op straat geslapen. Ben in Patagonië. De westenwind is enorm. Guzzi en ik zijn echt aan het vechten, mocht het je interesseren. Mijn armen zijn staalkabels. Vandaag een rustpauze ingelast. De kleppen kunnen het ritme aangeven voor een Spaanse ballerina. Zal ze eens proberen te stellen. Hoef nog maar 2000 kilometer, ben net boven Bariloche. Over vier, vijf dagen ben ik op de plaats van de ultieme bestemming. Ik had geen enkele verwachting van Argentinië. Ben ik blij om, want het land maakt weinig indruk op me. Het is me veel te duur, wegen zijn kaarsrecht en het was schofterig warm. Over de vrouwen: het is voor het eerst sinds de States dat ik weer molenpaarden zie. En als je eens met een mooi meisje praat heeft ze rotte tanden. Argentijnen zijn wel erg lief voor me. Ze hangen aan me lippen. Soms sta ik bij een benzinepomp zomaar 20 man te woord die allemaal met me op de foto willen. Heb al een interview gegeven voor de nationale radio. Ze krijgen soms kippevel als ik ze vertel over Che. Helaas, de Guzzi krijgen jullie niet meer te zien. Ik heb mijn bestemming gevonden, Bolivia. Roxana is al aan het zoeken naar een huisje in Sucre. Ik kan niet meer terug meiden. Ik vrees dat ik als een nachtkaars uitga in Nederland. Ik bedoel, vind Argentinië al een cultuurshock. Pas er niet meer tussen. Bolivia is nog puur, onschuldig en staat nog stijf van de avontuur. En ´t is er zo mooi. Het enige nadeel van Bolivia is dat er geen kuststrook is. Ben gek op de zee. Geen betere lucht dan een zilte lucht. Gelukkig voor mij is Bolivia spotgoedkoop want ik ben zo goed als failliet. Ik weet nog niet zo goed wat te doen met de Guzzi. O ja zeker, ze staat te koop, maar voor minder dan 40.000 euro gaat ze niet over in andere handen. Dit is geen grap. Waarschijnlijk stal ik haar in Buenos Aires en haal haar weer op als ik wat geld heb. Ik hoop dat jullie me willen helpen om haar op de weg te houden, want dat heeft ze wel verdiend. Ik zal geen geld meer hebben om onderdelen over te laten komen. De revisie kostte me 4500 euro. Geen Guzzi heeft gepresteerd want mijn Guusje allemaal heeft uitgespookt. Ik ben op wegen geweest, waar BMW1200GS rijders doodsbang voor zijn, ongelogen. Ik ken niemand bijvoorbeeld die het traject Oruro/Uyuni heeft afgelegd. Iedereen gaat er met een grote boog omheen, puur uit angst. Mijn Guzzi niet. In drie jaar tijd heeft ze geen enkel probleem vertoond. De grootste malheur was de spanningsregelaar in Peru. Voor de rest die V-snaar in Bolivia en de accu in Mexico. Heb twee keer de bougies verwisseld. Heb iets van 25 keer de olie verwisseld. Ze heeft tussen de 50 en de 60.000 kilometer gelopen met 80 kilo bagage achterop. De laatste tien maanden in Bolivia heeft ze bijna continu op een hoogte van(af) 3500 meter haar kunstjes vertoond over niet bestaande wegen. Ik heb nooit aan de sproeiers gezeten. Mijn motor is een wonder, ongelogen. Ik ken geen een reiziger die zo weinig problemen heeft ondervonden als ik. Sic, ik rijd op een 33-jarige Moto Guzzi die niet eens een oliefilter heeft. Daarom valt de interesse vanuit Nederland, vanuit de Guzzi-wereld me zo tegen. Ik vind het werkelijk een gotspe dat zo´n blaadje als de Guzzi Poelier niet de moeite heeft genomen om aandacht aan haar te schenken. Ik minacht die club uit de grond van mijn hart, stelletje fucking losers. Die hoofdredacteur moeten ze brandstapelen. Het gaat niet om mij maar om mijn lief. Als je mij vraagt heeft nog nooit een motor vertoond wat mijn Guzzi die laatste drie jaar heeft neergezet. Ik noem haar vanaf heden de Guzzi Godin. Ik weet wat zij en ik de laatste drie jaar hebben doorstaan. Je hebt werkelijk geen benul. In Bolivia zal ik het eens allemaal mooi opschrijven. Als ik de juiste toon weet te vinden, ga je nog eens wat beleven. Mijn Guzzi heeft zich begeven onder de Groten der Aarde. Ze is omarmd door Ware Helden als Che Guevara en Butch Cassidy en Sundance. Ze is overal als een heldin onthaald en in Nederland wordt ze doodgezwegen. Ze is de Van Gogh onder de motorfietsen. Over mezelf, ik voel me een bijzonder mens. Ik heb al mijn angsten afgeschud. Ik zal ooit met een glimlach op mijn sterfbed liggen. Ben trouw aan mezelf, aan mijn idealen en mijn dromen geweest. Ik heb echt mijn limieten opgezoekt en blijkbaar heb ik ze niet. Ik voel me de rijkste man op aarde. Mjin reis staat stijf van de symboliek. In Bolivia was ik zo goed als platzak en Che heeft me er weer helemaal bovenop geholpen. Uitgerekend hij. Voel me vereerd. Ik hoorde gisteren dat Alberto Granado weer in Buenos Aires woont. Ik zal hem traceren en probeer er een interview uit te slapen. Het zal een passend einde zijn van een onmogelijke reis. Hij samen met mijn Guzzi op de foto, mijn Guusje heeft niet anders verdiend. Ik voel dat ´t gaat lukken. Bovendien zal ik de Guzzi Poelier aangeklagen wegens smaad, wegens journalistieke nalatigheid. Maar goed, we moeten nog 2000 kilometer. Al moet ik mijn lief duwen. In Bolivia zal ik piloot worden. Ik weet dat voor jullie alles onmogelijk is. Voor mij niet. De volgende reis zal een transatlantische worden. Het vliegtuigje zal aangedreven worden… vul zelf maar in. Wens mijn allerliefste Guusje nog even succes de laatste tweeduizend kilometer. Ik zie jullie in Ushuaia. Ben mijn usb-stick verloren, vandaar een grijze pagina. Mazzel.

    According to Paul – 18:42 (op 25 Maart ’08)
  12. Paul, veel succes!

    Ik heb horen zeggen dat je aan het einde van de wereld, het begin treft. In jouw geval heb je die blijkbaar al gevonden. Al vraag ik me af wat je hebt gezocht? Een ongelofelijke reis, in alle opzichten van het woord, is het zondermeer. Ik beken eerlijk dat ik je kijk op de Zuid-Amerikaanse macho zal missen als je op je eindbestemming richting Bolivia tuurt. Je leest voor mij als een moderne Don Juan op weg naar Dulcinea. Sommige van jouw verblijven kunnen regelrecht door naar een telenovela. Bij anderen zou ik maar vast politieke vluchteling status aanvragen.
    Hoe dan ook geniet ik enorm van je langdurig ritje door het Amerikaans continent en ben ik zeer benieuwd of het einde van je reis het begin van een nieuwe wordt. En veel respect voor doña Guzzi!

    Cordial saludo,

    Mitchi

    Oja, ik ben geen neppertje en ik heb geen doppelgänger

    According to Mitchi – 21:52 (op 25 Maart ’08)
  13. Als peper in zijn kont.. zo snel gaat ie nu ineens… trouwens onzin dat de wegen in Argentina zo kaarsrecht zijn. Tuurlijk, ze zijn er wel, dat is het mooie, maar in de 40 naar beneden zitten ook gruwelijke wasbord stukken! en zo zijn er een hele zooi “ripio” wegen waar geen asfalt te bekennen is… Ik denk dat we h’m op 200 km na gaan missen 🙁

    According to Coen en Karin-Marijke – 22:17 (op 25 Maart ’08)
  14. Ik zou maar daar blijven als ik jou was, ver weg van die verdomde Hollandse lentesneeuw.

    According to ajmh – 22:23 (op 25 Maart ’08)
  15. hallo paul,

    Ik heb gezien dat je een stukje tekst van mij hebt gebruikt in je reisverslag.(één of andere gast op het wildguzzi-forum dacht dat bmw’s de enige geschikte motoren zijn om lange avontuurlijke reizen te maken) Nu,.. als guzzirijder moest ik daarop reageren. Jouw trips op die ouwe v7 zijn het beste voorbeeld van hoe betrouwbaar guzzi kan zijn. Ik volg je avonturen al lang, en kijk regelmatig op je site en sta soms versteld van de dingen die je aandurft met je motor. Bij het lezen van je reisverslagen heb ik mij al verschillende keren afgevraagd waarom Guzzi deze kant en klaar-reclamecampagne niet gebruikt. (mits royale vergoeding op jouw bankrekening natuurlijk) Het is gesneden koek. Ze kunnen op één klap het betrouwbaarheidssyndroom, waarmee guzzi kampt bij de doorsnee motorliefhebber, uit de wereld helpen.
    Een gemiste kans.

    Nog veel geluk op je “laatste” kilometers.

    According to philippe – 20:09 (op 27 Maart ’08)
  16. He neef, geweldig je hebt het gehaald. Je gevoel achterna en gaan. Ik herinner me onze ontmoeting drie jaar geleden, het was een heel bijzonder moment. Je moest weg op zoek naar jezelf. Ik ben hartstikke trots op je Paul. liefs Eef

    According to Eef – 16:21 (op 05 April ’08)

Share This:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *